اروپا به سمت انتهای موتورهای حرارتی برای سال 2035 – زمان ، پرونده می رود. ماشین برقی: آیا ما در سال 2035 با موتور گرما واقعاً به پایان خواهیم رسید?

مورد. ماشین برقی: آیا ما در سال 2035 با موتور گرما واقعاً به پایان خواهیم رسید

و اطمینان از تولید کنندگان خاصی که مسابقه تقویم را می بینند ، با سد بزرگ خود ، یک بند بررسی در سال 2026 در واقع در این پروژه ادغام می شود.

اروپا برای سال 2035 به سمت پایان موتورهای حرارتی می رود

اتحادیه اروپا روز سه شنبه گام بزرگی در پایان وسایل نقلیه آلاینده برداشت: پارلمان پایان فروش اتومبیل های جدید گرما در سال 2035 را تصویب کرد ، در حالی که این کمیسیون اهداف خود را برای اتوبوس ها و کامیون ها ارائه داد

تصویر تصویر ، فرانکفورت ، 27 ژانویه 2023.- © Michael Probst / Keystone-SDA.CH

زمان با ATS

ارسال شده در 14 فوریه 2023 ساعت 8:30 بعد از ظهر. 10 ژوئن 2023 در ساعت 6:38 بعد از ظهر اصلاح شد.

کریما دلی ، رئیس جمهور کمیسیون حمل و نقل در پارلمان اروپا گفت: “ما به یک توافق تاریخی رسیده ایم ، که این خودرو و آب و هوا ، دو برادر دشمن را آشتی می دهد.”.

نمایندگان مجلس نمایندگان ، با 340 رای ، 279 رای مخالف ، و 21 مورد ممتنع ، مقررات جدیدی را برای کاهش انتشار CO2 به اتومبیل های جدید و وانت ها به اروپا از سال 2035 به صفر از سال 2035 تصویب کردند. این امر به فروش واقعی فروش وسایل نقلیه واحد جدید بنزین و دیزل در اتحادیه اروپا در این تاریخ و همچنین هیبریدها (بنزین برقی) به نفع 100 ٪ وسایل نقلیه برقی برمی گردد.

پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا در ژوئیه سال 2021 ، این متن در اکتبر گذشته بین کشورهای عضو و مذاکره کنندگان پارلمان اروپا پس از مذاکرات آزار دهنده ، توافق نامه ای بود. این توافق نامه ای است که روز سه شنبه توسط نمایندگان مجلس تصویب شد ، و شورا (نهاد نماینده ایالت ها) هنوز هم باید به طور رسمی چراغ سبز خود را بدهد تا متن به مرحله اجرا برسد.

دستیابی به اهداف آب و هوایی

در حالی که خودرو ، اولین شیوه جابجایی اروپایی ها ، کمتر از 15 ٪ از انتشار CO2 در این قاره را نشان می دهد ، مقررات جدید باید به اتحادیه اروپا اجازه دهد تا به اهداف آب و هوایی خود برسد: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای 55 ٪ گلخانه در مقایسه با سال 1990 ، در مقایسه با سال 1990 ، و بی طرفی کربن تا سال 2050.

اما رأی متن نیز باعث ایجاد دندان شد. PPE (سمت راست) ، آموزش سیاسی اصلی در پارلمان اروپا ، از کاهش انتشار CO2 از وسایل نقلیه جدید در سال 2030 از 90 ٪ و نه 100 ٪ دفاع کرد ، و از ترس بی ثباتی بسیار قوی بخش خودرو ، که نشان دهنده نزدیک به 13 میلیون شغل D است. در اروپا.

گروه چپ رادیکال چپ نیز سمت چپ نیز ابراز انتقاد از مقررات می کند که اروپا را “وابسته به اجزای باتری چین و آفریقا” ، به قول کاترینا کونسنا کمونیست چک است.

وسایل نقلیه سنگین

احتمال تقویم ، اندکی پس از رأی متن در پارلمان ، کمیسیون اروپا از پیشنهادات خود برای نظارت بر وسایل نقلیه سنگین (کامیون ، اتوبوس و غیره) پرده برداشت ، که 6 ٪ از انتشار گازهای گاز را تولید می کند. برای وسایل نقلیه سنگین که از سال 2030 فروخته می شود ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای باید حداقل 45 ٪ “به طور متوسط” در مقایسه با سطح 2019 کاهش یابد ، سپس از سال 2035 65 ٪ و 90 ٪ از سال 2040 با توجه به این متن که خواهد بود. مذاکره بین دولتها و نمایندگان مجلس. معافیت ها برای وسایل نقلیه خاص برنامه ریزی شده است (آتش نشانان ، پلیس ، ارتش ، آمبولانس و غیره).

بروکسل همچنین امیدوار است که تمام اتوبوس های جدید که از سال 2030 در شهرهای اتحادیه اروپا به خدمت گرفته اند “انتشار صفر” است.

همه باید کمک کنند

“برای دستیابی به اهداف آب و هوایی ما ، تمام قسمت های بخش حمل و نقل باید به طور فعال کمک کنند” ، به طوری که در سال 2050 ، “تقریباً تمام وسایل نقلیه که در جاده های ما گردش می کنند صفر انتشار خواهند بود” ، تأکید کرد که فرانس تیمرمن ، معاون رئیس کمیسیون مسئول پیمان سبز اروپا.

وی گفت: “قانون آب و هوا ما به آن نیاز دارد ، شهرهای ما آن را می خواهند و صنعتگران ما برای آن آماده می شوند.” سلول ها یا موتورهای احتراق اصلاح شده ، بلکه به برق نیز.

تولید کنندگان در حال آماده سازی هستند

سازنده آلمانی دایملر و رقیب آن ولوو تولید سری باتری های هیدروژن را برای وسایل نقلیه کالاهای سنگین از سال 2025 ارائه می دهند. و ، غیرقابل تصور طولانی ، اولین کامیون های برقی “شروع به ورود به بازار” می کنند.

اما وی همچنین اعتراف کرد که این یک “انقلاب صنعتی” واقعی برای این بخش است ، و با استفاده از “چالش قدرتمند” که نمایانگر تولید برق یا هیدروژن “سبز” برای تأمین این ویژگی وسایل نقلیه کالاهای سنگین است.

“چالش بزرگ”

هدف 2030 “به این معنی است که بیش از 400،000 کامیون صفر در جاده ها طول می کشد ، با 50،000 نقطه بارگذاری عمومی که در طی هفت سال با کامیون های عملیاتی سازگار است (…) بدون اینکه حدود 700 ایستگاه شارژ هیدروژن را حساب کنید» ، باعث می شود انجمن اتومبیل های اروپایی (ACEA ) تولید کنندگان (ACEA).

او اصرار دارد که این زیرساخت های خاص کامیون ها “تقریباً کاملاً فاقد امروز هستند ، چالشی که باید برآورده شود بسیار زیاد است”.

سازمان غیردولتی حمل و نقل و محیط زیست محیط زیست ، پشیمان است که بروکسل تاریخ را برای ممنوعیت کامل فروش کامیون ها با موتور حرارتی برطرف نمی کند ، و متوجه می شود که بسیاری از آنها هنوز در سال 2050 می چرخند و از “یک امتیاز غیر منطقی برای تولید کنندگان” استفاده می کنند.

مورد. ماشین برقی: آیا ما در سال 2035 با موتور گرما واقعاً به پایان خواهیم رسید ?

  • قیمت وسایل نقلیه امروز مانعی اصلی است که مانع از اتخاذ این روش جدید حمل و نقل می شود

2035 ضروری ، زانو مرگ را برای موتورهای حرارتی صدا می کند ، بنابراین راه را برای وسایل نقلیه برقی باز می کند. هدف: رسیدن به یک پارک خنثی کربن تا سال 2050. اگر این پروژه قابل ستایش و جاه طلب به نظر برسد ، ممکن است عمل آن در برابر چندین موانع ایجاد شود.

موتورهای حرارتی دیگر از سال 2035 یا تقریباً پاک نمی شوند. سه شنبه ، 14 فوریه ، پارلمان اروپا به طرز مطلوبی رای داد (340 برای و 279 در برابر) پروژه تنظیم پایان فروش وسایل نقلیه جدید با موتور حرارتی در سال 2035.

چه چیزی حرکت در فرانسه را که قبلاً برای سال 2040 عمل کرده بود ، پایان بازاریابی خودروهای حرارتی را تسریع می کند ، یعنی دیزل ، بنزین و سایر هیبریدها.

و به دلایل خوب ، حمل و نقل جاده ای اکنون تقریباً 20 ٪ از انتشار جهانی CO2 را نشان می دهد. بنابراین هدف بیان شده دستیابی به ناوگان اتومبیل خنثی کربن تا سال 2050 خواهد بود. اگر روی کاغذ این پروژه قابل ستایش و جاه طلب به نظر برسد ، ممکن است عمل آن در برابر چند مانع ایجاد شود.

35 ٪ از پارک الکتریکی در سال 2035

“از سال 2035 یا حتی 2030 ، تولید کنندگان فقط در کاتالوگ جدید خود نسبت به وسایل نقلیه باتری برقی نمایش می دهند. از طرف دیگر ، فروشندگان همیشه حق فروش وسایل نقلیه حرارتی مورد استفاده را خواهند داشت. “.

امروز ، تنها 1.5 ٪ ناوگان اتومبیل برقی است. رقمی که باید به تدریج افزایش یابد. این متخصص را رمزگشایی می کند: “سال گذشته ، اتومبیل های برقی حدود 15 ٪ از ثبت نام ها یا نزدیک به 200،000 اتومبیل خریداری شده را تشکیل می دادند.”.

ریتمی که برای رسیدن به بی طرفی کربن پارک تا سال 2050 کافی نیست. اقتصاددان گفت: “طبق پیش بینی ها ، اگر نرخ کروز فعلی را حفظ کنیم ، با داشتن میزان ثبت نام 100 ٪ اتومبیل های برقی که در سال 2035 فروخته می شود ، تقریباً 35 ٪ از سهام نورد فرانسه را که برقی خواهد بود ، خواهیم داشت.”.

یک چالش بزرگ

با گسترش تجزیه و تحلیل تا سال 2050 ، متخصصان نسبت به پارک عاری از وسایل نقلیه حرارتی در آن تاریخ شک و تردید دارند.

وی ادامه می دهد: “اگر واقعاً می خواهیم پارک در سال 2050 تمیز شود ، باید مدت ها قبل از سال 2035 ثبت نام وسایل نقلیه حرارتی را متوقف کنیم.”. کریستوف بیچو ، یک چالش اساسی که به نظر نمی رسد وزیر انتقال زیست محیطی و انسجام سرزمینی را ترسیده باشد ، که سرعت را در جای خود قرار می دهد:

“من این واقعیت را کاملاً فرض می کنم که نگرانی ها وجود دارد و انتقال ، با تعریف ، به معنای تغییر در رفتار ، استانداردها ، شیوه ها است ، اما ما چاره ای نداریم. من فرض می کنم که برای برخی از فعالان و برای بخشی از محافظه کاران خیلی سریع است.””

بند بررسی در سال 2026

و اطمینان از تولید کنندگان خاصی که مسابقه تقویم را می بینند ، با سد بزرگ خود ، یک بند بررسی در سال 2026 در واقع در این پروژه ادغام می شود.

“صنعتگران ، هنگامی که تأمین کنندگان کوچک صنعت خودرو هستند ، بسیار وابسته و متقاضیان این بند هستند. از طرف دیگر ، حتی اگر تولید کنندگان و تولید کنندگان تجهیزات بزرگ لزوماً آن را نگویند ، آنها به سختی مطلوب نیستند. مهلت 2035 از این رو شایستگی پایان دادن به تعلل را دارد ، زیرا شک و تردید به عنوان مضر تلقی می شود “.

زیرساخت کافی ?

اگر امروز قیمت وسایل نقلیه باقی مانده است ، خطای اصلی که مانع از اتخاذ این شیوه جدید حمل و نقل می شود ، بنابراین ایجاد “شکستگی اجتماعی” از نظر تحرک ، زیرساخت های موجود نیز به هدف 2050 اشاره می شود.

اما برای برنارد ژولین ، این یک مشکل نادرست است: “امروز فقط 1.5 ٪ از پارک برقی است ، لازم به ذکر نیست که تقریباً 90 ٪ شارژ در خانه یا محل کار انجام می شود. بنابراین ، در وضعیت فعلی چیزها ، تجهیزات برای شروع اولین “کافی است”.

برای اقتصاددان ، مشکل اصلی مرتبط با استقرار ایستگاه های شارژ عمومی هزینه گزاف آنها است. “امروز ، ما با یک مشکل عظیم روبرو هستیم. هیچ مدل اقتصادی وجود ندارد که به یک اپراتور اجازه دهد تا از یک ترمینال در بزرگراه عمومی به روشی سودآور نصب و اطمینان حاصل کند. تنها راه حل یارانه آنهاست. “.

تولید برق که باید پاسخ دهد

به طور مشخص ، برای دستیابی به اهداف استقرار که توسط تولید کنندگان ادعا می شود ، مالیات دهندگان باید دست خود را در جیب قرار دهند. یک سیاست عمومی دشوار است که بپذیرد که برای چند سال دیگر ، وسایل نقلیه برقی هنوز برای ثروتمندان محفوظ است.

مسئله دیگر ، تولید برق که باید پاسخ دهد. “سناریوهای RTE نسبت به این موضوع بسیار اطمینان بخش هستند اما ما می دانیم که حمل و نقل تنها فعالیتی را تشکیل نمی دهد که باید مصرف انرژی خود را به دکربنات برساند”.