ماشین برقی اجباری در سال 2035 ، واضح تر است ، آیا وسایل نقلیه برقی از سال 2030 اجباری هستند?

آیا شرکت ها از سال 2030 مجبور به خرید اتومبیل برقی خواهند شد

معاونان اروپایی هنوز به این پیشنهاد رأی نداده اند. او ممکن است در برابر به عدم تمایل برخی از نمایندگان مجلس , انتخاب شده در کشورهایی که نورد برق در عادات نیست.

در سال 2035 اجباری ماشین برقی ، روشن تر می شود

قانون ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید مجهز به موتور انرژی فسیلی به تازگی توسط کمیسیون محیط زیست پارلمان اروپا رای داده شده است. به عبارت دیگر ، ما به تعهد رانندگی با ماشین برقی تا سال 2035 در اروپا نزدیک می شویم.

در سالهای اخیر ، پارلمان اروپا با هدف استفاده از بیشترین خرید خودروهای بدون پالس ، روی سخت شدن استانداردهای فروش وسایل نقلیه کار کرده است. پس از آستانه شدیدتر CO2 برای احترام به تولید کنندگان خودرو ، او اخیراً این پروژه را برای ممنوعیت صرف و صرفاً فروش خودروهای فسیلی (همان هیبریدی) از سال 2035 بر روی میز قرار داد.

و ما به طور جدی به این امکان نزدیک می شویم: دیروز ، کمیسیون محیط زیست پارلمان اروپا به قانون آینده رأی داد که با 46 رای به 40 رای (و دو ممتنع) از استانداردهای انتشار CO2 استفاده کند. اکنون باقی مانده است که این قانون را در چارچوب یک جلسه عمومی مجلس تصویب کند ، که تا ابتدای ماه ژوئن انجام می شود . سپس ، ممنوعیت فروش هر چیز دیگری غیر از اتومبیل های تولید کننده هرگونه انتشار مکانیکی در طول نورد (100 ٪ مدل های برقی یا هیدروژن) از سال 2035 در اروپا به طور قطعی عمل می شود.

تولید کنندگان در حال حاضر در آنجا آماده می شوند

از طرف تولید کنندگان خودرو ، ما این ممنوعیت احتمالی را پیش بینی می کنیم: فیات ، بنتلی ، پژو ، اوپل ، DS ، آلفا رومئو ، جاگوار ، مینی ، لکسوس ، آلپین و بسیاری دیگر قبلاً اعلام کرده اند که فقط ماشین های برقی (یا هیدروژن) را به بازار عرضه می کنند. تا پایان دهه. مارک های دیگری مانند BMW یا Audi امکان ادامه ساخت اتومبیل هایی را که در انرژی فسیلی برای بازارهای اروپا در اروپا کار می کنند ، محفوظ می دانند. و همه امیدوارند که این انتقال نسبتاً وحشیانه خوب باشد.

آیا شرکت ها از سال 2030 مجبور به خرید اتومبیل برقی خواهند شد ?

ممنوعیت بازاریابی اتومبیل های حرارتی برای سال 2035 برنامه ریزی شده است. اما برای شرکت ها ، این تغییر ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رود انجام شود. در واقع ، برای تقویت بازار دست دوم ، یک معاون اروپایی پیشنهاد می کند که آنها را مجبور به خرید تنها اتومبیل های برقی از سال 2030 کند.

یک ماشین برقی که در یک ترمینال بارگیری می شودشرکت ها را وادار به تغییر 5 سال قبل به برقی کنید

برای Pascal Canfin ، MEP و رئیس محیط زیست ، کمیسیون بهداشت عمومی و ایمنی مواد غذایی ، همه چیز به اندازه کافی سریع پیش نمی رود. وی در مصاحبه ای با همکاران ما از خودآتکتو ، او تمایل خود را برای تعهد اعلام کرد, از سال 2030 , شرکت هایی برای ساختن یک پارک قابل شارژ 100 ٪.

در فرانسه ، قانون به متخصصان تحمیل می کند سهمیه هایی که برای ناوگان آنها مشاهده می شود به محض اینکه بیش از 100 وسیله نقلیه داشته باشد. از سال 2022 ، شرکت ها باید حداقل 10 ٪ اتومبیل برقی داشته باشند. این رقم به تدریج در سال 2024 به 20 ٪ افزایش می یابد ، 40 ٪ در سال 2027 ، در سال 2030 70 ٪ و در سال 2035 100 ٪.

راهی برای تقویت بخش دست دوم

فرانسوی منتخب آن را پنهان نمی کند. با پیشبرد تعهد در سال 2030 ، هدف آن فقط به این امر نیست انتشار CO2 را محدود کنید و نه کاهش مصرف سوخت. “ما باید تا حد امکان فروش وسایل نقلیه برقی را در ناوگان تجاری فشار دهیم ، زیرا این امکان را فراهم می کند تا بازار دست دوم سوخت شود. به همین دلیل من تصمیم می گیرم که از سال 2030 100 ٪ اتومبیل های برقی را برای ناوگان شرکت ها خریداری کنم “ او گفت.

با جابجایی به تمام 5 سال برقی قبل از افراد ، شرکت ها تغذیه می کنند بازار وسایل نقلیه دوم . در سال 2035 ، هنگامی که مدل های حرارتی دیگر به بازار عرضه نمی شوند ، اتومبیل های شرکت در دسترس خواهند بود. فرانسوی ها با کاهش قیمت به وسایل نقلیه انتشار صفر اخیر دسترسی خواهند داشت.

این علاوه بر این اجازه می دهد بدون ایجاد وسایل نقلیه جدید ، پیشنهاد را افزایش دهید . زیرا تولید یک ماشین ، حتی برقی ، تأثیر زیادی بر محیط زیست دارد. مطابق با

سبز ، ” تولید و پایان عمر یک ماشین برقی »10.2 تن CO 2 در برابر 6.7 تن برای حرارتی ایجاد می کند.

پیشنهادی به دور از متفقین بودن

معاونان اروپایی هنوز به این پیشنهاد رأی نداده اند. او ممکن است در برابر به عدم تمایل برخی از نمایندگان مجلس , انتخاب شده در کشورهایی که نورد برق در عادات نیست.

اروپا بیش از 300،000 امتیاز شارژ برای عموم دارد ، اما بیش از نیمی از آنها در آلمان و هلند واقع شده است. در یونان و بلغارستان , فقط 4 پایانه در 100000 نفر جمعیت وجود دارد ! از طرف ثبت نام ، اختلافات نیز وجود دارد. در نروژ ، 80 ٪ اتومبیل های جدید قابل شارژ هستند. ولی در ایتالیا , در سال 2022 ، برقی سقوط کرد. این 3.72 ٪ از خرید و 0.3 ٪ از کل وسایل نقلیه موجود در خدمت را نشان می دهد.