اتومبیل برقی: جدول تویوتا برای 1000 کیلومتر استقلال و 20 دقیقه بار – Les Numériques ، Zeekr 001: اولین ماشین برقی برای عبور از 1000 کیلومتر استقلال در اروپا?

Zeekr 001: اولین اتومبیل برقی که از 1000 کیلومتر استقلال در اروپا عبور می کند 

یکی از عناصر اصلی استراتژی تویوتا ، ادغام اولیه باتری های جامد در وسایل نقلیه آن ، قبل از سال 2030 است ، در حالی که سایر بازیکنان این صنعت بعداً آن را در دهه اعلام می کنند. این تغییر جهت یک تکامل قابل توجه برای تویوتا است ، که در ابتدا انتقال الکتریکی آن را به تأخیر انداخته بود.

اتومبیل برقی: جدول تویوتا بیش از 1000 کیلومتر استقلال و 20 دقیقه بار

غول ژاپنی تویوتا که متهم به سرمایه گذاری کافی در اتومبیل های برقی نیست ، قصد دارد در سال 2026 مدلی با 1000 کیلومتر استقلال را راه اندازی کند و در 20 دقیقه قادر به شارژ مجدد باشد. دارایی بزرگ آن یک باتری محکم خواهد بود.

تبلیغات ، محتوای شما در زیر ادامه می یابد

تویوتا در بیانیه مطبوعاتی از مدیر فنی خود ، هیروکی ناکاجیما ، که توسط برخی از رادیکال های تمام الکتریکی برای کاهش سرعت انتقال سبز آن از چهار لاستیک ، متهم شده است ، متهم شده است که وی تصمیم گرفت تا رهبر جهانی در بخش باتری ها شود. محوری از استراتژی Reconquest خود ، تولید کننده ژاپنی قصد دارد نه تنها روی باتری های فعلی بلکه نسل بعدی تمرکز کند.

تولید کننده در سه مرحله یک برنامه استراتژیک خواهد داشت:

  • از سال 2026 ، تویوتا قصد دارد استقلال فعلی وسایل نقلیه برقی خود را دو برابر کند. امروز تنها مدل برقی BZ4X است که مطابق با استاندارد WLTP 513 کیلومتر استقلال را نشان می دهد. سازنده روی نسخه عملکردی باتری های خود کار می کند ، که می تواند به استقلال حدود 1000 کیلومتر برسد ، در حالی که هزینه های تولید را 20 ٪ کاهش می دهد. پیشرفت در زمینه شارژ مجدد نیز اعلام شده است ، با این امکان وجود دارد که باتری را از 10 تا 80 ٪ در تنها 20 دقیقه تنظیم کند.
  • بین سالهای 2026 تا 2027 ، تویوتا قصد دارد باتری LFP (لیتیوم آهن فسفات) خود را توسعه دهد و طراحی آندها و کاتدها را با الهام از “ساختار دو قطبی” مورد استفاده در مدل های ترکیبی فعلی خود اصلاح کند. استفاده از فناوری LFP باعث بهبود استقلال وسایل نقلیه ، مانند BZ4X ، 20 ٪ می شود در حالی که 40 ٪ قیمت را کاهش می دهد. این شرکت همچنین قصد دارد ظرفیت باتری های LFP را افزایش دهد تا به استقلال حتی بالاتر برسد.
  • بین سالهای 2027 تا 2028 ، تویوتا یک هدف بسیار جاه طلب را تعیین کرد: ارائه یک وسیله نقلیه برقی استاندارد مجهز به باتری جامد. سازنده قبلاً این فناوری را توسعه داده و با هدف شارژ محدود به 10 دقیقه کوتاه ، در محدوده 1500 کیلومتر هدف قرار می دهد. یک گام مهم برای بهبود عملکرد و دسترسی به وسایل نقلیه برقی ، اما هزینه فعلی تولید باتری های جامد این جاه طلبی ها را برطرف می کند.

Toyota همچنین قصد دارد این فناوری های باتری را با طیف وسیعی از پنج مدل جدید که از یک جمع و جور ، یک سدان ، دو SUV و یک مینی بوس تشکیل شده است ، بدون مشخص کردن توزیع تویوتا/لکسوس ، ترکیب کند. ژاپنی ها همچنین قصد دارند با ترسیم الهام از تسلا با “Giga-Prime” و برش در سه قسمت از اتومبیل ها (جلو ، میانه و عقب) ، مدل تولید خود را تغییر دهند. این رویکرد با تمایل تویوتا برای تسلط بر بازار الکتریکی به جای اینکه فقط در آن شرکت کند ، انگیزه دارد.

یکی از عناصر اصلی استراتژی تویوتا ، ادغام اولیه باتری های جامد در وسایل نقلیه آن ، قبل از سال 2030 است ، در حالی که سایر بازیکنان این صنعت بعداً آن را در دهه اعلام می کنند. این تغییر جهت یک تکامل قابل توجه برای تویوتا است ، که در ابتدا انتقال الکتریکی آن را به تأخیر انداخته بود.

تبلیغات ، محتوای شما در زیر ادامه می یابد

تمام اخبار دیجیتالی را در Google News دنبال کنید

Zeekr 001: اولین اتومبیل برقی که از 1000 کیلومتر استقلال در اروپا عبور می کند ?

یک برند چینی می تواند در این مسابقه برای اتومبیل برقی با سرعت 1000 کیلومتر استقلال ، تسلا را سبک کند.

ما منتظر تسلا ، مرسدس یا آئودی بودیم ، اما این یک تولید کننده چینی است ، بسیار کمی برای عموم مردم شناخته شده است که اولین ماشین برقی را با 1000 کیلومتر استقلال بازاریابی می کند. این تولید کننده Zeekr ، یک برند نسبتاً اخیر (2021) است اما متعلق به یک ماستودون در این بخش ، گروه Geely (که صاحب ولوو ، پولستار یا لوتوس است). این برند که برای اولین بار در بازار محلی محدود شده است ، در حال حاضر گسترش جهانی را هدف قرار داده و روی Zeekr 001 حساب می شود تا آن را مشخص کند.

این SUV بزرگ با خطوط تیز از زمان به بازار عرضه در سال 2021 یک تازگی نیست. با این وجود ، در سال 2023 ، او باید با ورود یک نسخه بزرگ استقلال با یک باتری 140 کیلووات ساعت که دارای CATL است ، یک تغییر بزرگ را تجربه کند. بنابراین این باتری منحصر به فرد در بازار برای چند ماه از Zeekr نگهداری می شود. در واقع ، برند گروه Geely با امضای مشارکت با تامین کننده باتری در اوت گذشته ، از اولویت ها بهره مند شده است. در قلب این قرارداد بهره برداری از باتری جدید CATL به نام “Qilin” است که از سلول های جدید تشکیل شده و چگالی رکورد 255 WH/kg را نشان می دهد. این فناوری باتری دوپ شده سیلیکون باید بدیهی است که برای سایر تولید کنندگان قابل دسترسی است ، اما برای لحظه ای ، به نظر می رسد برای تولید کنندگان چینی ، به عنوان بخشی از برنامه ملی “ساخته شده در چین 2025”.

1000 کیلومتر استقلال: یک برآورد بیش از حد خوش بینانه ?

برای به دست آوردن چنین باتری ، بدیهی است که به یک وسیله نقلیه نسبتاً تحمیل شده احتیاج دارید. این مزیت دیگر 001 است. با طول 5 متر و الگوی بزرگ خود ، او قادر است از 700 کیلوگرم تحمیل شده توسط وزن “قیلین” خود پشتیبانی کند. با این حال ، یک ناشناخته وجود دارد: استقلال واقعی این مدل چیست ? در واقع ، Zeekr 001 خود را بیش از 1000 کیلومتر استقلال اعلام می کند. برای دستیابی به این برآورد ، این برند مبتنی بر چرخه تأیید چینی CLTC است ، که به ویژه در مقایسه با WLTP معمول ما ، که قبلاً سخاوتمندانه تلقی می شود ، خوش بین است. بنابراین استقلال واقعی Zeekr باید کمتر از 1000 کیلومتر اعلام شده باشد ، مگر اینکه “Qilin” معجزه کند.

با این وجود ، این SUV همه چیز را از مدعی ایده آل برای پرتاب اروپایی که Zeekr قبلاً در سال جاری ساخته است ، دارد. هنوز مشخص است که آیا تولید کننده گروه Geely می خواهد باتری بزرگ خود را در قاره قدیمی گسترش دهد یا اینکه آیا او با مدل های متوسط ​​تر ورود با احتیاط بیشتری را ترجیح می دهد.

تویوتا برای سال 2026 یک ماشین برقی با 1000 کیلومتر استقلال آماده می کند

آرم Toyota CH-R Gr Sport

اخیراً در برقی ، تویوتا قصد دارد رکورد را مستقیم تنظیم کند. تولید کننده ژاپنی به تازگی تعمیرات اساسی استراتژی خودروهای برقی خود را مشخص کرده است. این امر در امتیازات از سال 2026 اجرا خواهد شد.

Toyota یک خانواده پنج مدل را اذیت کرده است ، بدون این که مارک ها را نشان دهد ، زیرا لکسوس نیز نگران است: یک جمع و جور ، یک سدان بزرگ ، دو SUV و یک مینی بوس. برای بهبود استقلال خود ، تولید کننده با استفاده از هوش مصنوعی برای آن ، به آیرودینامیک خود مراقبت می کند. دومی خطوط اصلی شبح را می دهد ، مأموریت طراحان این است که شخصیت را به وسایل نقلیه بدهند.

برای این نسل جدید برق ، تویوتا از تسلا الهام می گیرد. برند ژاپنی قصد دارد با طراحی یک ساختار جدید در سه قسمت (جلو ، وسط ، عقب) طراحی و تولید وسایل نقلیه را ساده کند. به لطف “giga presses” ، تعداد قطعات به شدت کاهش می یابد.

مهمترین بخش استراتژی بدیهی است که باتری است. تویوتا روی نسل جدیدی از باتری های لیتیوم یون کار می کند. نسخه “عملکرد” ​​نوید استقلال در حدود 1.000 کیلومتر ، در همان زمان 20 ٪ هزینه کاهش یافته در مقایسه با باتری BZ4X (که با ما با 513 کیلومتر استقلال مختلط تأیید شده است) و زمان شارژ سریع تنها 20 دقیقه (برای رفتن از 10 تا 80 ٪).

برای وسایل نقلیه مقرون به صرفه تر ، این برند همچنین در حال تهیه باتری LFP است ، با یک ساختار جدید “دو قطبی” ، با الهام از مدل های ترکیبی این برند. خودمختاری در مقایسه با BZ4X با کاهش هزینه 40 ٪ 20 ٪ افزایش می یابد ! نسخه ای از این باتری با استقلال بیشتر دنبال خواهد شد.

تویوتا همچنین در حال کار بر روی فناوری باتری های جامد است ، که او امیدوار است در سری بزرگ در حدود 2027/2028 ارائه دهد. با استفاده از آن ، تولید کننده به طور کامل 1200 کیلومتر و زمان شارژ (از 10 تا 80 ٪) در تنها 10 دقیقه است !

در پایان سال جاری ، لکسوس مفهومی را ارائه می دهد که پایه های استراتژی جدید با نام “کارخانه BEV” را ارائه می دهد. این نمونه اولیه شکل یک سدان بزرگ را خواهد داشت.